July 24, 2010

i'm here.



salam uoll's


ampun sebab baru skang nak hupdate
selama nie bkk jea blog nie
tp biler nk hupdate jea
cm x larat
*hupdate blog pon x larat.haha*
well, setelah hampir 2 bln bekerja
baru la aku tau cam ner raser nyer
penat wo..
tiap2 mlm kul 10pm aku dah black out
yela, bgn pagi kul 6am
then, kul 6.50am dah kuar umah
em, FYI..
aku gie kerja tumpang org
nasib baik k.ida bg aku tumpang
thnax yer k.ida
even, akak xmo duit
nnt org blanje akk eh
*hugs*


eh, per hal plak luah prassaan kt k.ida nie?
oke2..berbalik pd rutin harian aku
so, dlm kul 7.15 dh sampai ofis
aku la tukang bkk lampu kt ofis 2 tiap2 pg
tp lampu area dept aku jea la kan
xder mkne nyer aku nk gie bkk sume lampu kt dept lain
pastue terus bkk PC, bwat air n browsing internet
bkn bkk FB yer kwn2..
tp bkk the star online
FB kt company aku kne block
hahah


overall, semua nyer oke
senior engineer pon baik + sweet2 belaka
mentor aku en. zul
kami satu geng sbb die pon NPI eng utk bhg component/ID cam aku
byk bnde baru aku blajar kt sni
serius weh
semua bnde baru
tp fun!!


pg2 aku akn msk production
tgk line n check per yg ptut
soalan common aku pd makcik/bdk2 operator adalah
"mkcik, hari nie oke?"
bunyi cam doktor tanyer patient kt hospital jea kan?
hahah

lg 1, per yg aku blajar
even kita pangkat tinggi dari diorng,
tp adab n budi bahasa still kena jaga
diorg still org yg lebih tua
dan perlu dihormati
x kesah la diorg operator ker
untie cleaner ker


sama gak ngan lebih muda/lebih kurang sebaya
aku lyn diorg sama rata
sbb once kita baik ngan diorg
pape urusan akn jd lebih mudah
but still, profesionalisme pon kena jaga gak
aku x bleh la nk berborak sakan ngan diorg
coz, keje ttp keje
stakat gelak sket2 tue oke la =)

oke, citer psl umah sewa plak
since dh lame giler x hupdate kan
so, byk bnde nk citer
*wee*
aku menyewa umah flat
cm ner aku cari?
cari dlm mudah.com.my jea
haha
mule2 tue aku pon cm x yakin gak
tp coz dah xder choice
aku pon cari jea la kat situ
alhamdulillah, aku dpt gak umah sewa
ader 3 bilik dan aku tinggal sorang
yep, SORANG
umah plak mmg kosong + bersih
just tuan umah ader renovate umah sket2
ader kabinet dapur
lantai mosaic
oke la bg aku
just stakat nie umah aku mmg umah bujang giler
aku just ader iron, electrical kettle n tilam
benda2 basic jea stakat nie
maybe dlm sebulan dua lg aku bli katil n almari
x larat aku nk tido atas tilam nipis nie dah
*sakit pinggang oke*



tp 2 la kehidupan kan
bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian
ha..
kan dh kuar peribahasa bagai
haha

oke, here are some my latest pic
bg mereka2 yang rindu kt aku
*ader ker??*

yep, that's my attire for workdays. perlu pakai smock.




here is my cubicle. ader cik teddy kat situ. haha.


oke la, nk gie sidai baju
almaklum la
org xder washing machine
lps basuh, kena la tos dlu
then bru bleh jemur
kalo x, ader yg kena sound ngan org bwh nnt
hoho


bye korang~









No comments:

Post a Comment