March 20, 2011

benarkah wanita bekerjaya lambat kahwin?





assalamualaikum



yuhuu. hari nie nak cerita pasal wanita bekerjaya dan kahwin. eh, betul ke wanita ada kerjaya lambat kahwin? bagi aku, majoritinya ya. hahah


so, secara logikalnya memangla kan. habis SPM umur dah 18 tahun. lepas tu, kalau pandai sikit sambung matrik, tak pun sambung diploma. lepas tu sambung ambil degree pulak. yang rasa gigih nak study lagi, sambung master. haa, bila masanya nak kahwin? haha


ok, kita ambil contoh background pasal diri aku jea la eh. aku habis degree umur aku dah 23 tahun which is last year. this year, 24 la kan. still dalam mid-twenties what. time sekarang bagi mereka yang baru jea habis study, masing-masing nak cari kerja, kumpul duit. bagi aku sendiri, aku nak kumpul harta, nak beli kereta dan yang paling penting aku ada tanggungjawab yang perlu aku lunaskan.

see? jarangla zaman sekarang nie nak cari budak perempuan *tak nak sebut wanita dah, rasa macam tua.haha* yang baru jea habis study terus kahwin. masing-masing nak kejar impian dulu then baru fikir soal marriage. but still, dalam hati kecil nie masih tersimpan hasrat nak kahwin la *wink* but not now. teehee~





No comments:

Post a Comment